• ONBAO 2024-03-02
  • Select your language
Al Arabiya News Channel
+
1234
    Local language
  • العربية
  • Al Arabiya News Channel
    Category
  • Observation/Advertising/Printing > Broadcast/News/Magazine
    Address
  • Asia Saudi Arabia Saudi Arabia Amr Aldamri St, Al Safarat, Riyadh 12511
  • distance [서울]from 7,556.8km
**Al Arabiya** is an Arabic-language news and current affairs television channel based in Riyadh, Saudi Arabia. It is owned by the Saudi Broadcasting Corporation (SBC), the state-owned media company of Saudi Arabia. Al Arabiya was launched in 1994 and is one of the most popular Arabic-language channels in the world.

Al Arabiya broadcasts a variety of programming, including news, current affairs, documentaries, sports, and entertainment. The channel is known for its coverage of Middle Eastern affairs and for its critical stance on some Arab governments.

Al Arabiya has been criticized for its close ties to the Saudi government. The channel has been accused of being a mouthpiece for the government and of censoring dissenting voices. However, Al Arabiya has defended its coverage as objective and independent.

The channel is available in over 220 countries and territories around the world. It is also available online and on mobile devices.

**Here are some of the key features of Al Arabiya:**

* **International reach:** Al Arabiya broadcasts to over 220 countries and territories around the world.
* **Government ties:** Al Arabiya is owned by the Saudi Broadcasting Corporation, the state-owned media company of Saudi Arabia.
* **Critical stance:** Al Arabiya is known for its critical stance on some Arab governments.
* **Variety of programming:** Al Arabiya broadcasts a variety of programming, including news, current affairs, documentaries, sports, and entertainment.

**Al Arabiya is a major news and current affairs television channel in the Middle East. It is known for its coverage of Middle Eastern affairs and for its critical stance on some Arab governments. The channel has been criticized for its close ties to the Saudi government, but it has defended its coverage as objective and independent.**